Indiferent că ești la început de drum sau că ai deja un business, dezvoltarea unui brand personal poate face diferența în ceea ce privește vizibilitatea, credibilitatea și profitul tău.
Ca mamă antreprenor te confrunți cu multe provocări, indiferent dacă lucrezi de acasă sau de la un birou și mai ales dacă activitatea ta este într-un domeniu în care concurența e mare. De multe ori credibilitatea unui business sau a anumitor produse și servicii este strâns legată de credibilitatea persoanei sau a persoanelor care se află în spatele acestora. De aceea dezvoltarea brandului personal și poziționarea ta ca expert pe domeniul tău de activitate pot reprezenta ingredientul secret în drumul tău către success, te pot ajuta să ieși în evidență, să te diferențiezi față de competiție, îți pot oferi unicitate și autenticitate, îți generează mai mulți clienți și implicit un profit mai mare.
Sunt foarte multe instrumente utile care te pot ajuta în acest sens, prin care poți cu minim de efort să obții eficiență maximă.
Cum construiești mai exact brandul tău personal?
1. Stabilește clar care este motivația ta, DE CE-ul tău.
Care este motivul pentru care vrei să dezvolți businessul tau actual sau activitatea ta curentă de freelancing?
Ce îți dorești să obții în cadrul acestora și cel mai important – DE CE îți dorești asta?
O motivație puternică te va ține conectat pe drumul tău înainte.
2. Definește clar scopul și viziunea a ceea ce vrei să creezi.
Unde vrei să ajungi? Ce faci sau ce vrei să faci ca să ajungi acolo?
Un scop și o viziune clară îți vor aminti mereu direcția către care trebuie să te îndrepți și te va ajuta să vezi lucrurile mai clar.
3. Stabilește clar care sunt ATUURILE tale.
Care sunt lucrurile care te definesc? Care sunt abilitățile tale cheie, know-how-ul, aptitudinile, experiența ta care te recomandă?
Care sunt acele elemente UNICE care te pot scoate în evidență și te pot diferenția față de ceilalți?
4. Permite lumii să te cunoască mai bine.
Cum? Pentru început poți începe să creezi mai mult conținut pe site-ul tău, pe blogul tău personal, pe canalele tale sociale.
Creeaza de exemplu o rubrică “Despre mine/noi” în cadrul căreia să descrii exact povestea ta, povestea a ceea ce faci, vorbește despre tine și ceea ce te pasionează. Vorbește despre atuurile tale și scoate în evidență lucrurile la care ai avut rezultate.
5. Alege cu atenție numele și implicit brandul pe care vrei să îl promovezi.
Dacă ești freelancer poate fi numele tău personal, un pseudonim sau pur și simplu ceva care să te reprezinte. Dacă numele tău este destul de comun atunci pseudonimul e o idee bună, însă daca ai un nume rar întâlnit poate ar fi chiar indicat să îl folosești pe acesta. Evită nume lungi de genul Carolina Maria-Magdalena Popescu. Gândește-te că trebuie să fie ușor de întipărit în mintea oamenilor. Un exemplu pe care îl apreciez personal este ALUZIVA , o mămică a trei copii care a început să își creeze un puternic brand personal făcându-se auzită prin intermediul vlogului ei, diferit de vlogurile tradiționale ale mămicilor.
6. Folosește un domeniu online personalizat.
Fă-ți cunoscut brandul online printr-un site dedicat. În cazul în care nu ai un site dar ai în schimb un cont pe LinkedIn, Facebook sau Instagram care sunt bine puse la punct, poți cel puțin să îți iei un domeniu care să facă trimitere către acestea. Nu știi de unde să îl cumperi? Recomand Namebox, sunt super profi.
Iar dacă vrei să îți faci un site dar nu știi cum, citește articolul meu – Cum îți faci un site/blog de mamă antreprenor?
7. Personalizează linkurile conturilor de pe principalele rețele sociale pe care le folosești.
Ideal ar fi ca acestea să poarte numele tău sau al domeniului pe care îl utilizezi. Păstrează o unitate în ceea ce privește formatul linkurilor și al denumirilor conturilor utilizate.
Exemplu:
Site: www.mameindependente.ro
Facebook: https://www.facebook.com/mameindependente.ro/Creează elemente de branding care să te reprezinte: logo, un set reprezentativ de culori sau fonturi. Integrează-le în site-ul tău, în materialele tale de identitate ( exemplu cărți de vizită, prezentări tip slide, etc).
8. Stabilește un plan de imagine și de comunicare online.
Ce anume vrei să comunici? Prin ce canale? Cât de des vrei să comunici?
Cum ar fi daca săptămânal, în fiecare zi de vineri sau de duminică, după caz, ai stabili clar o listă cu toate acțiunile – postările, articolele pe care vrei să le publici pe conturile tale de social media sau pe blog? Atunci când ai un plan de comunicare online bine definit este mai ușor să urmărești îndeplinirea obiectivelor tale de imagine.
9. Crează-ți un portofoliu.
Mai ales dacă desfășori o activitate de freelancing, portofoliul este esențial. Portofoliul trebuie să reflecte clar: serviciile sau produsele pe care le oferi, tipul de clienți pe care îl targetezi, să ofere exemple despre istoricul activităților/proiectelor tale până în prezent și al rezultatelor obținute.
10. Folosește-te de puterea review-urilor și recomandărilor.
Solicită feedback clienților și partenerilor tăi despre modalitatea de lucru, despre serviciile sau produsele tale. Feedbackul acestora publicat pe Social Media sau pe site-ul tău te ajută să capeți capital de încredere în rândul celor noi, posibililor viitori clienți sau colaboratori, care vor cauta cu siguranță informații despre tine.
11. Folosește cât mai multe instrumente populare prin care să îți împărtășești ideile.
Poți crea articole, video-uri, materiale educative, fotografii, podcasturi, etc.
Poți face competiții online pe site sau pe social media, destinate urmăritorilor, pentru a-i menține interesați de ceea ce faci.
12. Vorbește oamenilor cât se poate de sincer, împărtășește din experiența ta.
E ok să împărtășești atât din succesele tale cât și din insuccesele tale. Este ok să arăți faptul că la rândul tău ești om. Nu promova o falsă perfecțiune. Oamenii iubesc să cunoască oameni, povești reale, întâmplări inedite. Sinceritatea ta, realitatea ta, lucrurile care ți se întâmplă ție sunt lucruri care va atrage oamenii către tine ca un magnet. În felul acesta construiești încredere și stârnești și mai mare interes față de viața ta.
13. Creează o pagina “Despre mine” sau “Despre noi” pe site-ul tău, în care să împărtășești povestea ta, WHY-ul tău, valorile tale.
14. Invită oamenii la dialog.
Oferă șansa persoanelor care vor să intre în contact cu tine să te cunoască. Fie că e vorba de a face un live pe Facebook , Instagram sau YouTube, fie că pur și simplu organizezi un webinar, fie că organizezi un workshop sau o întâlnire publică la o cafea, oferă-ți disponibilitatea de a te conecta cu persoanele interesate de ceea ce faci, de serviciile tale
15. Lasă deoparte frica de a te expune prea mult.
Pentru multă lume noțiunea de brand personal este corelată automat cu frica: de a nu expune pubic prea mult din viața personală, de a nu vorbi în public, de a nu posta prea mult poze, de a nu da check in; frica de a nu face efectiv niciun lucru care să te pună într-o situație publică inconfortabilă.
E adevărat că trebuie să fii atentă la imaginea ta, dar nici să o dai în paranoia. Până la urmă tu setezi limitele imaginii tale publice. Frica este motivul numărul unu pentru care astăzi nu te afli în locul în care îți dorești. Vrei să rămână motivul numărul unu pentru care peste 5 ani să te afli în același loc? Dacă nu, atunci este momentul să îți înfrangi frica și să lași oamenii să te cunoască. Imaginează-ți că totul este ca un dans pe care tu îl conduci. Lasă-te în voia muzicii, dansează așa cum te simți confortabilă și vei vedea că totul va decurge bine.
Tu ești singura persoană care poate da culoare brandului tău personal, businessului tău, care îi asigură unicitate și care îți poate atrage succesul. Totul ține de decizia ta de a investi mai mult timp în tine, în imaginea ta publică sau în imaginea publică a businessului tău. Ești gata să îți iei un angajament de a lucra mai mult în acest sens?
Dacă vrei mai multe sfaturi sau ai nevoie de suport în construirea brandului tău personal, nu ezita să îmi scrii. Îți pot sta la dispoziție cu o ședință de consiliere gratuită prin care să te ajut să pui la punct o strategie în acest sens. Trimite un mesaj prin formularul de contact sau contactează-mă pe facebook pentru a stabili detaliile.
De asemenea, daca ți-a placut acest articol, da-i un share către prietenele tale, care ar putea fi interesate de cum să își construiască eficient un brand personal!
Ctește aici și despre:
Mama blogger/ 36 de motive pentru care să îți faci un blog dacă ești mămică.
Când e momentul potrivit să începi să lucrezi la blogul tău – dacă ești mămică?