Și nu, nu mă refer la ideea de a-ți face viața personală publică (deși e treaba ta ce subiecte alegi)! Ideea unui blog poate să apară din rațiuni diferite: din pasiune, din dorința de dezvoltare personală, din necesitate – pentru că te ajută profesional sau în afacerea ta, sau pentru ca pur și simplu este „nice to have” și util brandului tau personal.
Un blog poate fi elementul care să aducă o schimbare și puțină culoare în viața ta personala și profesională – asta dacă bineînțeles îți place să scrii. Îl poți crea sub anonimat sau poate deveni un instrument de bază pentru crearea unui brand personal pentru tine sau pentru afacerea ta.
Iată mai jos motivele principale pentru care ai avea nevoie să îți faci un blog. Tu în care din cele de mai jos te regăsești?
Din pasiune:
- Îţi place să scrii și simți că ai ceva important de zis.
- Vrei să îți dezvolți creativitatea și să îți exersezi abilitățile în ceea ce privește scrisul.
- Vrei să îți împărtășești ideile pe propriul tău site, nu al altcuiva.
- Îţi place să împărtăşeşti idei cu oameni noi.
- Vrei să dezvolți sau să aprofundezi un nou hobby.
- Vrei să împărtăşeşti idei despre oricare dintre pasiunile tale.
- Vrei să te conectezi cu alte persoane care au aceleași hobby-uri ca și tine.
- Vrei să ajuți și să inspiri oameni care își doresc la rândul lor să investească timp în aceste pasiuni.
- Vrei să obții popularitate în rândul acestora.
- Vrei ca ideile tale să aducă un impact pozitiv în viața acestora.
Din dorința de creștere și dezvoltare personală:
- Ai ocazia să îți faci ordine în gânduri și să îți organizezi cunoștințele.
- Ai ocazia să îţi dezvolţi cunoştinţe noi și să scrii despre ce înveți.
- Vrei să primeşti feedback cu privire la ideile împărtășite de tine
- Vrei să îți creezi o disciplină zilnică lucrând la un proiect care îți face plăcere și consideri ca blogul este cel mai potrivit
- Vrei să ai un fel de „jurnal” online prin care să îți poți măsura progresul.
Din necesitate / utilate în plan profesional:
- Caștigi un element care să îți scoată CV-ul în evidență.
- Te ajută să îți dezvolți activitatea de freelancing/afacerea și să te poziționezi ca expert în domeniul tău, oferind informații utile posibililor beneficiari.
- Te poate ajuta să crești vizibilitatea și transparența afacerii tale.
- Te poate ajuta să atragi mai mulți clienți.
- E o ocazie bună prin care poți să îți educi clienții.
- E o metodă bună prin cate să oferi gratuit clienților tăi sfaturi utile, câștigând simpatia acestora.
- Poți să arăți ceea ce știi unor potențiali viitori colaboratori, parteneri de afaceri sau angajatori.
- Te ajută să faci networking si poți să atragi în acest fel potențiali viitori colaboratori, parteneri sau angajatori.
- Îți poți suplimenta veniturile prin crearea unor mijloace de obținere a unor venituri pasive.
- Ai șansa de a câștiga bani din reclame pe blog.
- Poți să câștigi bani din marketing afiliat.
„Nice to have” / brand personal:
- Vrei ca lumea să afle mai multe despre tine
- Poate să îți aducă valoare adăugată dacă vrei să îți construiești un brand personal.
- Vrei să aprofundezi zona de marketing online pentru a te promova sau pentru a promova activitatea ta.
- Vrei să începi să lucrezi pe cont propriu și cu această ocazie să te lansezi și să te poziționezi ca și expet în piață.
- Simți că e momentul să împărtășești din experiența ta de până acum
- Vrei să contribui la crearea de conținut valoros pentru alte persoane ca tine sau pentru un anume grup țintă, folosindu-te de cunoștiințele și experiența ta
- Vrei să te faci remarcat și să capeți influență în domeniul pe care l-ai ales să îl aprofundezi prin blog
- Vrei să ajuţi alţi oameni facilitandu-le accesul la informații din domeniul tău de expertiză;
- Dorești poate ca la un moment dat să scoți o carte sau un curs și vrei cu această ocazie să aduni ceva audiență înainte.
- Vrei să contribui la crearea/susținerea unei cauze sau a unui fenomen online.
Dacă am omis ceva și simți că numărul motivelor poate crește, aștept feedbackul tau 😀